HomeSPORTFITNESSRoztrenowanie!
roztrenowanie
roztrenowanie

Roztrenowanie!

Listopad jest specyficznym miesiącem.  To okres roztrenowania. Dla tych, którzy trenowali 1 – 2 razy w dziennie to cudowny czas spełniania innych marzeń niż sportowe. Im więcej trenowaliście, tym dłuższy powinniście zrobić sobie okres wypoczynku.  Dla niektórych będzie to miesiąc, dla niektórych tych bardziej PRO nawet  dwa miesiące.

Wreszcie możemy sobie pozwolić na to na co w trakcie okresu startowego nie było wskazane. Nie mówię o zaniechaniu  elementarnych zdrowych posiłków (bo z tymi się nie rozstajemy), ale jeśli nasz organizm domaga się słodyczy i marzycie o tym do nieprzytomności, to ten okres jest właśnie na to, na doznania smakowe. W tym okresie z pewnością waga idzie w górę.

Nie tylko dogadzamy sobie, ale zmniejszamy intensywne treningi. Niektórzy w ogóle nie trenują. Zapominają o treningach. To jest podejście profesjonalistów, którzy wiedzą, że okres rozprężenia i wypoczynku jest równie ważny jak okres treningów. Najlepiej nie myśleć o treningach, o formie, która spadnie w dół. Jak tylko rozpoczniemy treningi forma przyjdzie znowu . Nie od razu, może to trwać nawet kilka tygodni. Nasze mięśnie, ale także układ wydolnościowy pamiętają do jakiego etapu zbliżyliśmy się z formą i powrócą do poprzedniego poziomu, by można było ją podnosić.

Najlepiej w okresie roztrenowania wyciszyć się  albo odwrotnie zaszaleć w klubach! Wreszcie można spotkać się ze wszystkimi znajomymi i pogadać. To świetny czas, bo doceniamy życie. Czas na randki i spacery z ukochanym! Wtedy jest tak cudownie. Cieszymy się każdą chwilą z bliskimi, przyjaciółmi,  z każdego kęska ulubionej pizzy.

Niektórzy źle się czują, jeśli nic nie zrobią. Nie przekonujmy własnego organizmu, że nie możemy iść na basen. Wręcz przeciwnie – musimy wsłuchać się w tętno swojego ciała. Jeśli mamy potrzebę, to musimy potruchtać pół godziny, pójść na małą siłownię czy pojeździć na rolkach. Wszystko jest dopuszczalne, tylko aby nie były to treningi wysiłkowe.

Ten okres jest bardzo ważny dla naszych mięśni, którym musimy zapewnić regenerację. Jeśli tego nie zrobimy w następnym sezonie możemy narazić siebie na liczne kontuzje. Teraz to czas leczenia wszelkich niesprawności, zabliźniania ran i rehabilitacji. Teraz należy udać się do specjalistów, aby uzyskać porady i przygotować organizm do przyszłych treningów.

Nie lekceważcie czasu roztrenowania. Od niego również zależą wasze nowe rekordy życiowe w przyszłym  sezonie sportowym.

Do zobaczenia w klubach….nie sportowych!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.