HomeSPORTFITNESSPilates, wzmacnia mięśnie całego ciała
pilates
pilates | pixabay.com

Pilates, wzmacnia mięśnie całego ciała

Coraz częściej pojawia się taka nazwa w grafikach klubów fitness. Nazwa brzmi dość tajemniczo. Ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Jedni są zachwyceni takimi ćwiczeniami, inni wręcz znudzeni. Zastanawiasz się jak wyglądają ćwiczenia, ale jeszcze nie miałaś odwagi spróbować na własnej skórze? Postaram się krótko opisać i wyjaśnić  wszelkie wątpliwości co do tego czy warto udać się na taki trening.

Pilates to zestaw ćwiczeń wymyślony przez Niemca Josefa Humbertusa Pilatesa, na początku XX wieku. Jest to system łączący ze sobą jogę, ćwiczenia izolacyjne a także wiele inspiracji pochodzi od ćwiczeń siłowych. Według założeń metoda ta przyczynia się do wzmacniania mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, poprawy postawy, odciążenia kręgosłupa. Również zadaniem jego jest uelastycznienie ciała a także obniża poziom stresu. Aktywizuje i modeluje ciało.

Ważna jest technika

Jest to trening całego ciała , w jego skład wchodzi ponad 500 ćwiczeń. W zależności od trenera z zajęć wyjdziemy albo bardzo zmęczeni albo zrelaksowani. Jedno jest pewne ważna jest technika i potrzeba czasu aby dobrze ją poznać. W praktyce oznacza to, że „wpadnięcie” raz na jakiś czas nie wystarczy aby zrozumieć na czym polegają ćwiczenia. Potrzebna jest systematyczność. Pomoże to w poznaniu swojego ciała. Czasem bywa tak, że dopiero po kilku zajęciach poczujesz jak bardzo twoje ciało pracowało przez ostatnią godzinę. W czasie treningu należy skupić się na prawidłowym oddechu, kącie nachylenia, odpowiednim ustawieniu. Nawet niewielki błąd może mieć ogromny wpływ na wykonanie danego ćwiczenia. Bardzo ważny jest dobór odpowiedniego trenera. Musimy zwrócić uwagę na to czy trenera poprawia nas, weryfikuje błędy, im więcej informacji przekazywanych podczas zajęć tym większa szansa na to, że będziemy w stanie szybko pojąć technikę. Zwykle podczas Pilates-u panuje nieco inna atmosfera niż na przykład na TBC. Często spotykałam się z nieco delikatniejszym oświetleniem sali, w tle słychać cichszą, spokojniejszą niż na innych treningach muzykę.

Efekty po treningu Pilates

Efektem „ubocznym” systematycznego uczęszczania na zajęcia Pilates jest wzmocnienie mięśni całego ciała – w szczególności mięśni brzucha, pleców a także pośladków. Ponadto ćwiczenia wzmacniają mięśnie dna miednicy – te które podtrzymują macicę, pęcherz i pochwę. Kolejny atut to zbawienny wpływ na kręgosłup. Szczególnie zalecane ćwiczenia dla osób prowadzących siedzący tryb życia. Pilates uczy prawidłowego oddechu, co na pewno pomoże podczas porodu. Drogie Panie które marzycie o gromadce dzieci to treningi dla was!

Pilates jest całkowicie bezpieczną metodą ćwiczeń, jednak są przypadki w których należy skonsultować się z lekarzem. Przede wszystkim zwracam tu uwagę na kobiety w ciąży. Są panie, które ten stan przechodzą łagodnie bez większych komplikacji, ale są przypadki ciąż zagrożonych w jakimkolwiek stopniu. Osoby które zmagają się z chorobami układu krążenia, z zaburzeniami układu kostnego, z dużą nadwagą zdecydowanie powinny zwrócić się z prośbą o opinie swojego lekarza. Pamiętajcie we wszystkim należy szukać złotego środka

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.