HomeDOMKUCHNIAKolacja wigilijna co na nią przygotować, aby było smacznie i dietetycznie?
kolacja-wigilijna
kolacja wigilijna | pixabay.com

Kolacja wigilijna co na nią przygotować, aby było smacznie i dietetycznie?

Kolacja wigilijna to wyjątkowy moment nie tylko ze względu na religijną symbolikę, ale także czas, by spędzić ten wieczór w rodzinnym gronie. Oprócz tych wartości w polskiej tradycji na stale zakorzenił się przykaz pojawienia się na stole 12 dań, a jeśli nawet nie chodzi w tej kwestii o konkretną liczbę potraw, to muszą być one wyjątkowe. To doskonałe zadanie dla doświadczonych Pań Domu, które chcą przy tej okazji zaprezentować swoje kulinarne zdolności. Mimo, że tradycja dotycząca głównych zasad przygotowania wigilijnej kolacji pozostaje ta sama, to jednak zmieniające się trendy i coraz większa uwaga zwracana na zdrowie i dynamiczny tryb życia sprawiają, że i wigilijne przepisy coraz częściej ulegają modyfikacjom.

Kolacja wigilijna, tricki pozwalające na ograniczenie kalorii

  • Do tradycyjnej sałatki możesz zamiast bardzo kalorycznego majonezu (łyżeczka zawiera nawet 160kcal!) użyć zwykłego jogurtu, bądź gęstszego jogurtu greckiego, który będzie znacznie mniej kaloryczny, dzięki temu każdy z gości będzie mógł bez obaw zjeść zdecydowanie większą porcję sałatki.
  • Podczas smażenia ryby wykorzystaj zamiast tradycyjnego oleju słonecznikowego bądź rzepakowego, olej z pestek winogron lub oliwę z oliwek.
  • Do wigilijnej kapusty możesz dodać więcej kminku, który skutecznie ułatwia jej trawienie. Dzięki przyprawom, goście nie będą czuli wzdęć po zjedzeniu kapusty.

Ryby mogące z powodzeniem zastąpić karpia

Na wigilijnym stole coraz częściej pojawiają się ryby, które skutecznie zastępują wysłużonego już karpia. Wśród nich królują:

  • Łosoś – ceniony jest przede wszystkim za wysublimowany smak, a dzięki pokrojeniu w dzwonki, wygląda bardzo estetycznie na wigilijnym talerzu.
  • Pstrąg – to ryba popularnie podawana na polskich stołach. Jest delikatna w smaku, posiada mało ości i jest niskokaloryczna. Pstrąg posiada bardzo dużo białka. Może być podawany po zapieczeniu w piekarniku z dodatkiem masła czosnkowego i koperku.
  • Halibut – zawiera bardzo dużo kwasów Omega-3. Halibut to jedna z droższych ryb i często określana jako „sucha”, jednak dzięki odpowiedniemu przygotowaniu potrafi być naprawdę smaczna i niemal rozpływać się w ustach.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.