HomeZDROWIEJesień
jesień
jesień

Jesień

Kładziesz się późnym wieczorem do łóżka, czujesz zmęczenie. Zasypiasz. Rano o 5 może 6 dzwoni budzik. Czujesz żal i nienawiści do dźwięku budzika? Leżąc pod ciepłą kołdrą, wystawiasz jedną nogę poza kołdrę. Czujesz zimno. Za oknem jest jeszcze ciemno, jest jeszcze no. Bijesz się z myślami czy na pewno musisz wstać i iść do pracy. Czujesz kompletny brak energii, brak motywacji do działania? Jeśli tak, oznacza to tyle, że właśnie zaczęła się jesień!

Jesień to czas kiedy noc staje się coraz dłuższa. Mglista, deszczowa aura powoduje, że czujemy się zmęczeni, ospali, niewyspani. Kawa, energetyki nie pomagają, wciąż czujemy pewnego rodzaju niemoc. Jak sobie z tym radzić? Jest na to kilka prostych sposobów.

1.     Systematyczność połączona z aktywnością fizyczną.

Po wakacyjnym urlopie i folgowaniu sobie, nasze ciało już nie wygleńąda tak jak wyglądało przed wyjazdem? Brzuch już nie jest tak płaski? Warto zatem wrócić na salę treningową. Aktywność fizyczna wyzwala w nas endorfiny, hormon szczęścia. Dzięki temu paradoksalnie czujemy więcej energii do życia, do działania. Dodatkowym motywatorem są widoczne efekty wylanych hektolitrów potu na siłowni. Czujesz, że masz więcej siły, możesz dłużej ćwiczyć czy wykonać więcej powtórzeń? I to właśnie powód dla którego ćwiczysz, stajesz się silniejsza fizycznie a tym samym i psychicznie.

jesień 03

2.     Zdrowe żywienie – racjonalne żywienie

Może nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale sposób odżywiania ma na nasz nastrój bardzo duży wpływ. Warto pamiętać o pięciu posiłkach dziennie, tak aby nie dopuszczać do głodzenia się. Szczególnie w okresie zimowym poczucie głodu ma negatywny wpływ na nasze samopoczucie. Jeśli wstajemy bardzo wcześnie i późno kładziemy się spać, posiłków powinno być nawet sześć. Dbajmy o to aby co najmniej dwa posiłki były jedzone na ciepło, bo w czasie okresu jesiennozimowego tego ciepła nam brakuje najbardziej. Na noc jedzmy raczej lekkostrawne potrawy. Warto używać przypraw, które mają właściwości rozgrzewające takie jak na przykład: kolendra, cynamon, pieprz cayenne, goździki, kurkuma.

3.     Pij wodę!

Niezależnie od pory roku czy to lato czy to zima – pamiętaj o piciu odpowiedniej ilości wody!  Przy zakupie wody butelkowanej, zwróćcie uwagę na etykietę i informacje na niej zawarte. Wybierajcie te wody mineralne które mają wysoką zawartość pierwiastków. A skoro jest jesień, jest zimno i szukamy pomysłów żeby się rozgrzać – nic prostszego – wodę można przecież pić też ciepła. Dodaj do niej świeżo wyciśnięty sok z cytryny, skrój talarki pomarańczy i cytryny, możesz dodać np. syrop klonowy lub inny który lubisz.

I jak zawsze tak i teraz wspomnę Moi Drodzy motywacji szukajcie w drugim człowieku! Nikt i nic bardziej nas nie motywuje jak inny człowiek. Szczególna uwagę zwrócę na najbliższe nam osoby. Starajmy się doceniać każdą wspólnie spędzoną chwilę, motywujmy się wzajemnie. To właśnie jedno z tak zwanych „ słowo klucz  udanego związku ” – wspólna motywacja. Ty i twój partner/ partnerka lubicie ćwiczyć? Idźcie razem na siłownie, fitness, basen. Oboje lubicie dobre kino? Sprawdź aktualny repertuar kin i zabierz swoją druga połówkę na „randkę w ciemno”. Wspólne cele, wspólnie spędzony miło czas uskrzydla nas duchowo, wzmacnia pewność siebie, poprawia nastrój i przede wszystkim scala związek. Łatwo powiedzieć? Jasne, że łatwo, ale wbrew pozorom jeszcze łatwiej zrobić – sprawdziłam , zabrałam swoja motywację na salę treningową, polecam – A.Sawicka!

jesień 02

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.