HomeSPORTFITNESSJak spalić tłuszcz przed sezonem bikini?
spalic tluszcz
spalic tluszcz | Agnieszka Sawicka

Jak spalić tłuszcz przed sezonem bikini?

Jak ćwiczyć i co jeść aby spalić tłuszcz przed sezonem bikini? To obecnie jeden z najczęściej poruszanych tematów na salach fitness, siłowniach czy w gabinetach dietetyków. Nie musisz się głodzić, ba! Nawet nie powinnaś tego robić. Głodząc się wywołasz jedynie efekt jo-jo, a przecież nie o to nam chodzi. Niezależnie od rozmiaru, każda kobieta przed wakacjami chce poprawić swoją sylwetkę, tak by lepiej czuć się w swoim ciele. Ważne aby zrobić to mądrze! Aby osiągnąć sukces w odchudzaniu, czy kształtowaniu sylwetki trzeba wiedzieć co robić aby podkręcić metabolizm. To dzięki niemu spalimy tłuszcz!

Co to jest metabolizm

Metabolizm jest to ogół reakcji zachodzących w organizmie, które prowadzą do wykorzystywania energii i składników odżywczych z pożywienia oraz do podtrzymywania procesów życiowych. Musimy wiedzieć, że tempo metabolizmu uwarunkowane jest niestety lub stety, genetycznie. Są jednak sposoby aby podkręcić metabolizm. Wystarczy wprowadzić drobne zmiany w swoim życiu, a pozwoli to na długie lata zachować zdrowszą, szczuplejszą sylwetkę.

Co przyśpiesza metabolizm

  • Ćwicz – co najmniej trzy razy w tygodniu i dłużej niż 30 minut bez przerw. Warto również wprowadzić poranny trening, który pobudza organizm.
  • Kawa – naturalna królowa wśród wszystkich wspomagaczy! Musisz pamiętać aby pić ją bez cukru i innych sztucznych słodzików. Najlepsza kawa to oczywiście czarna, sypana, świeżo mielona. Jeśli lubisz białą kawę to zdecydowanie zrezygnuj z gotowych śmietanek. Dodaj zwykłe mleko (max do 2%), warto zakupić mleko roślinne np. migdałowe.
  • Pij wodę – woda przyśpiesza wydalanie toksyn z organizmu. Staraj się pić co najmniej dwa litry dziennie niegazowanej wody.
  • Jedz! – staraj się jeść regularnie, mniejsze zbilansowane posiłki. Głodzenie się wprowadza nasz organizm w trym awaryjny, co hamuje metabolizm!
  • Wyluzuj! – postaraj się mniej stresować. Pamiętaj nie masz wpływu na wszystko i wszystkich, więc nie stresuj się rzeczami na które nie nic nie poradzisz. Warto udać się na jogę, pomoże nam w wyciszeniu się.
  • Ochładzaj organizm – dietetycy zalecają aby trzy posiłki dziennie były chłodne. Wówczas organizm sam musi wytwarzać ciepło, co przyśpieszy przemianę materii. Dodatkowo idź na saunę – pamiętaj o zimnym prysznicu.

Co spowalnia metabolizm

  • Tłuszcze „trans” – zawarte są one w przemysłowych słodyczach, pieczywie cukierniczym, słonych przekąskach, w jedzeniu typu fast food itd. Zmniejszają one zdolność organizmu do spalania tłuszczu, powodują oporność komórek na insulinę. To zaburza przemianę materii.
  • Stres – jeśli żyjesz w ciągłym stresie to tak jak wcześniej wspomniałam twój organizm wytwarza więcej kortyzolu we krwi co przekłada się na spowolnione zużycie energii i uniemożliwia spalanie tłuszczu.
  • Sen – najlepszą dietą odchudzającą jest… SEN! Śpij co najmniej 8 godzin dziennie. Jeśli twój organizm jest przemęczony to metabolizm pracuje znacznie wolniej.
  • Siedzący tryb życia – im mniej masz masy mięśniowej, tym wolniejszą masz przemianę materii.
  • Choroby – np. niedoczynność tarczycy lub policystyczne jajniki. Warto regularnie się badać.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.