HomeSPORTSTRETCHINGDomowy stretching
Stretching
Stretching

Domowy stretching

Stretching czyli rozciąganie. To zestaw ćwiczeń polegający na rozciąganiu mięśni co powoduje ich uelastycznienie, a także ma na celu poprawienie ukrwienia układu motorycznego i spowodowanie jego rozruszania.

Polega na kilkunastosekundowej, izometrycznej pracy (napinaniu) mięśnia, powolnym rozluźnianiu go, a następnie rozciąganiu go przez następne kilkadziesiąt sekund. Podczas wykonywania ćwiczeń ważne jest często zachowanie koordynacji, stabilności, równomiernego oddechu. Należy pamiętać aby nie przesadzać z napinaniem mięśni – nie wolno przekraczać progu bólu. Stretching używany jest również jako powszechna, ale zaawansowana forma rehabilitacji.

Tym razem pokaże Wam Drogie Panie kilka prostych ćwiczeń które pomogą nam rozciągnąć się do szpagatu.

Uwaga!

  1. Pamiętajcie o porządnej rozgrzewce przed rozciaganiem.
  2. Pamiętajcie o głębokim wdechu ( nosem ) i wydechu ( ustami ). To jest bardzo ważne podczas rozciągania aby „dotlenić” mięśnie i ścięgna.
  3. Jeśli macie jakieś problemy zdrowotne, zwróćcie się z pytaniem do swojego lekarza czy możecie się rozciągać.

Stretching 1

Ad1. Wypad nogi w przód. Pamiętaj aby przy tym ćwiczeniu kolano nie „wyprzedziło „palców stopy. Zachowaj kąt prosty w kolanie. W tej pozycji pozostajemy 30sekund. Ćwiczenie wykonujemy na obie nogi.

Stretching 2

Ad2. Prostujemy oba kolana, staramy się zachować plecy proste. Jeśli dłońmi nie sięgam do podłogi, mogę oprzeć ręce o np Piszczel, kolano czy udo. Wake aby ona kolana były wyprostowane. W pozycji zostajemy przez 30sekund

Stretching 3

Ad3. Wracamy do pozycji wyjściowej i pozostajemy w niej kolejne 30sekund.

Stretching 4

Ad4. Opuszczamy kolano w dół , odkładamy również stopę. Staramy się opuszczać biodro jak najniżej, delikatnie pulsując w dół. W pozycji pozostajemy również 30sekund

Stretching 5

Ad5. Pozostawiamy biodra jak najniżej możemy i kładziemy łokcie na podłogę. Trzymamy pozycję 30sekund.

Stretching 6

Ad6. Biodra pozostają nisko, podnosimy stopę i ręką zewnętrzną próbuje złapać stopę. W pozycji jak w poprzednich pozostaje 30sekund

Stretching 7

Ad7. Biodra pozostają w tej samej pozycji. Stopa pozostaje uniesiona, zmieniamy tylko rękę. Tym razem próbujemy złapać stopę ręką wewnętrzną. W pozycji pozostajemy 30sekund.

Pamiętajcie aby każde ćwiczenie powtórzyć na lewą i prawą nogę. Róbcie wszystko powoli, delikatnie z wyczuciem. Ćwiczenia rozciągające można wykonywać i rano i wieczorem.

Powodzenia !

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.