HomeZDROWIEDieta – wakacyjne grzeszki

Dieta – wakacyjne grzeszki

Trzymasz się swojej diety przez 11 miesięcy w roku. Ciężko trenujesz na siłowni, biegasz, pływasz i uprawiasz trzy inne sporty, a ten jeden miesiąc rujnuje Twój całoroczny wysiłek? Co takiego jest w okresie wakacyjnym, że potrafi znacznie obniżyć formę nawet największych zapaleńców bycia fit? Wakacje mogą odcisnąć piętno zarówno na poziomie tkanki tłuszczowej jak i na naszym samopoczuciu.

Zamieniłeś ciepłe posiłki na sałatki? Gorące i ciężkostrawne równa się dużo kalorii, a zimne i zielone oznacza zdrowe i przyjazne dla naszej talii, prawda? Otóż nie. Wiele pozornie niewinnych letnich sałatek napakowanych jest tłuszczem i kaloriami. Szczególnie sprawdza się to w fast foodach, w których często gościmy, kiedy mamy krótką przerwę od zwiedzania. Sałatki bywają bardziej kaloryczne niż burgery czy pizza! Nie zakładaj automatycznie, że sałatka jest zdrowszą opcją. Ostrożnie wybieraj posiłek.

Lato i alkohol idą w parze. Niezależne od tego czy jest to kieliszek wina po obiedzie, czy zimne piwko w ogrodzie, napoje wyskokowe są atrakcyjniejsze gdy jest ciepło. Alkohol to mnóstwo kalorii! Najniebezpieczniejsze dla naszej sylwetki są kolorowe drinki, na przykład z dodatkiem bezalkoholowych napojów chłodzących. Problemem jest również wino i piwo- duży kieliszek wina zawiera do 160 kalorii, a kufel piwa nawet 200. Trzymaj się raczej małych kieliszków i pij wodę pomiędzy kolejnymi. A następnego dnia koniecznie jajecznica z pełnoziarnistym pieczywem- jajka wspomogą usuwanie toksyn z wątroby, a razowe pieczywo szybko Cię napełni, dzięki czemu pozbędziesz się głodu bez przyjmowania wielu kalorii.

Ignoruj „diety bikini” typu „schudnij w dwa dni”, które brzmią zbyt dobrze, aby mogły być prawdziwe. Gdy Twój organizm odczuwa lekki głód, przechowuje dodatkowy tłuszcz, aby mógł przetrwać dłużej w sytuacji rzeczywistego głodu. Przeciętna kobieta potrzebuje 1200-2000 kalorii dziennie i nic tego nie zmieni. Ekstremalne diety prowadzą do cyklów głodu i przejedzenia, co może zrujnować metabolizm.

Lato bez lodów to nie lato! Jeśli wybierzesz odpowiednie nie będzie to miało wpływu na Twoją sylwetkę. Wielu producentów wypuściło na rynek odtłuszczone wersje swoich oryginalnych lodów. Najlepszym pomysłem na małe co nieco jest jednak zamrożenie owoców. Zamrożone banany, truskawki czy jagody świetnie spełnią rolę niskokalorycznej zimnej przekąski.

Nie musimy chyba wspominać o gofrach czy tłustym jedzeniu z grilla. Jeśli jednak oprócz leżenia na plaży zmusisz się do chwili aktywności Twoja sylwetka nie ulegnie zmianie. Godzina na rowerze wodnym spala 400 kalorii, brodzenie w płytkiej wodzie 18 cal na minutę, a taniec nawet do 600 cal w godzinę. W ostateczności godzina chodzenia po sklepach spali 120 kalorii, a pół godziny w przymierzalni- 100 cal mniej.


wakacyjne grzeszki

Komentarze

  1. ja za niecala godzinke usypiam syncia i po wakacyjnej przerwie wracam do cwiczen ?? a nazwa wydarzenia spalamy wakacyjne grzeszki jest idealna! ?? 3mam kciuki za Was wszystkie i za siebie tez ??

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.